Skip to content

A világ legértékesebb autómárkái

Idén is összeállításra került a világ legértékesebb autómárkáinak listája. A 16. éve első helyet megszerző Toyota-t idén sem tudta egyik márka sem lekörözni, így ismét ők állhatnak a képzeletbeli dobogó legfelső fokára.

Az adatok alapján az autóipar összteljesítménye javult, a mezőny nagy része stabil lábakon áll. A Best Global Brands listán minden eddiginél erősebb teljesítménnyel zárt a Toyota, amely sorban a tizenhatodik alkalommal végzett az autógyártók élén.

A rangsor felállítása során figyelembe veszik többek között a vállalatok pénzügyi mutatóit, hogy mennyire képes megtartani az ügyfeleit az adott márka, illetve azt is vizsgálják, hogy milyen mértékben befolyásolja a vásárlói döntéseket az adott vállalat.

A százas listán az autógyártók összértéke 4,96%-kall erősödött a tavalyi eredményhez képest. A két éve még 77. helyre emelkedő, majd onnan alig két év alatt 22 helyet zuhanó Harley-Davidsont is ide vesszük, akkor az eredmény 3%-ra domlik. Egyetlen más ipari szegmens sem mutatott ilyen szerény növekedést, de még ezzel a 15 szereplővel is az autóipar a legnépesebb szektor a Top 100-as listán.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük