Már nem csak külföldön, hanem idehaza is nagy üzlet az online webshop. Talán nincs is ember, aki még nem vásárolt valamit az interneten keresztül, akár üzletbe kiszállítással, akár házhoz kérve. A kutatások szerint egyre több kisvállalkozó látja a lehetőséget ezekben a körökben.
Az egész világon hatalmas forgalom van az online piactereken. Az Ebay, az Aliexpress, az Amazon, illetve a számos ruházati cikkeket árusító webshopokban rengeteg pénzt hagyunk ott. A felmérések szerint a tizennyolc legnagyobb ilyen vállalat éves szinten már több mint 1 billió dollár értékű árut ad el. A becslések szerint 2020-ban a teljes online kiskereskedelem 40%-a ezeken a piactereken keresztül fog lezajlani.
Magyarországon a tavalyi évben közel 4500 cég volt jelen az online térben, amelyek összesen 12 milliárd forintnyi forgalmat bonyolított le. A hazai kisvállalatoknak szinte ez az egyetlen lehetősége manapság, hiszen a nagy cégek elhappolnak előlük mindent. Egy jó marketinggel viszont sokat tudnak dobni az újonnan indult kiskereskedők hírnevén.
Az internetes kereskedelem tehát nem csak külföldön, hanem hazánkban is rohamos tempóban növekszik, és bár lassul a növekedés, mégis folyamatos a felfelé ívelés. 2018-ban 425 milliárd forintos forgalmat bonyolítottunk le online, az idei év első félévében pedig 207 milliárdot, amely 16%-os növekedést jelent az előzőekhez képest.
A hazai e-kereskedelemben nem meglepő módon az eMAG a piacvezető, amely tulajdonképpen az Amazon másolata. Az itt gazdát kereső termékek száma 1,5-1,7 millió körül mozog, míg az Amazonon ugyanez az adat eléri a 120 milliót.
Az online webshop előnye, hogy viszonylag könnyen kipróbálhatja magát bármely vállalkozó vagy kereskedő a nemzetközi piacon, ezzel nagyobb embertömeget elérve. Természetesen sokkal nehezebb is boldogulni ezen a területen, hiszen egyre több és több cég jelentkezik be termékeladással kapcsolatban. Bár a jelenlét növelheti az árbevételt, csak az itt való jelenlét nem elég egy vállalkozás beindítására.